Monday, May 25, 2020

Contoh Surat Keluhan / Complaint Letter dalam Bahasa Inggris SMA Beserta Terjemahannya

TASK 1
Read the Following Text about complaint letter!

Oktober 9 ,2015

The Manager
Hotel Jaya Putra
Jalan Melati 47
Surabaya
Jawa Timur

Dear Sirs,

I am writing this complaint about the incompatibility of the facilities at your hotel. I am very disappointed with the facility.

First, the ad writes that provided fairly large room. But in reality it provided very narrow room. so I am very dissatisfied.

More-Advantages, in ad mentions that the availability of special bathroom. But it was a bathroom that is served is a public bathroom.

Then, the room I occupy is very dirty, so I do not feel comfortable staying at your hotel.

I am really disappointed and feel cheated by your hotel. I wish the ad would be better if the ads are written as they are, so it does not deceive the other guests.


Your Faithfully


Evi Mariana Dewi








Terjemahan Dalam Bahasa Indonesia


9 Oktober 2015
Kepada
Manajer Hotel Jaya Putra
Jalan Melati 47
Surabaya
Jawa Timur


Dengan Hormat,

Saya menulis keluhan ini tentang ketidakcocokan fasilitas di hotel Anda. Saya sangat kecewa dengan fasilitas tersebut.

Pertama, iklan menulis menyediakan ruang yang cukup besar. Namun pada kenyataannya itu memberikan ruang yang sangat sempit. Saya sangat tidak puas.

Terebih lagi, dalam iklan menyebutkan bahwa ketersediaan kamar mandi khusus. Namun ternyata kamar mandi yang dilayani adalah kamar mandi umum.

Lalu, kamar yang saya tempati sangat kotor, jadi saya tidak merasa nyaman menginap di hotel Anda.


Saya benar-benar kecewa dan merasa ditipu oleh hotel Anda. Saya berharap iklan akan lebih baik jika iklan ditulis sebagaimana adanya, sehingga tidak menipu tamu lain.



Hormat Saya,


Evi Mariana Dewi
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment